New York

Hadde nesten glemt at jeg skulle skrive et innlegg om siste destinasjon på USA-reisa; New York. New York var dritbra. Stort, mye å se på, masse lys og helt rette gater. Skjønner godt det blir kalt The city that never sleeps. Første dagen vi var der, regna det, og vi hadde selvfølgelig bestilt billetter til Ellis Island og Liberty Island. Jihu, en stykk Frida som ville grine av været og klamra seg til et tre uten kvister fordi det regna, og en stykk Åsmund som var gira på å komme seg på båten. Vestlendinger as. Glemte forresten å si at her dro resten av familien til Åsmund tilbake, og vi ble igjen i tre dager. 
 
Siden Frittson klamra seg til et tre som ikke dekte litt for regnet engang, ble hu klissvåt, og trengte VIRKELIG noe som holdt regnet unna. Endte opp med en regnponcho, som jeg seriøst elska av hele mitt liv. I hvert fall akkurat da. 
Så på noen ved siden av oss at de herma etter Frihetsgudinnen med en paraply, og vi tenkte å gjøre det samme. Så jeg kleina ut og psyka meg opp til å herme, og venta til de hadde gått. Og 1-2-3 fortfort.. 
..så kleina jeg ut igjen og løp ned. 
 
Så måtte vi jo selvfølgelig ta en tur i Central Park. Her var Åsmund veldig på at vi skulle leie sykler. Jeg var, som vanlig nagativ til det, fordi jeg ikke ville svette (lol). Men så dro vi dit for å se, og fikk øye på tandemsykler. De måtte vi jo bare ha. Og fyfasan så gøy det var!! Anbefales så sjukt! Jeg var redd og hadde noia stort sett hele turen, samtidig som jeg hadde lættis. Var veldig gøy. 
 
På sykkelturen stoppa vi opp der det var ting verdt å se. På dette stedet kom jeg på at veldig mange av bildene vi tok på turen var veldig like, så jeg insja på at vi skulle ta et sånt kleint se-på-hverandre-og-smil-bilde. Og jeg tuller ikke når jeg sier at vi tok sikkert 15 bilder, og ingen ble bra, dette er de beste, og jeg finner noe rart med alle. 
Dette for eksempel, det var det første og var egentlig ganske bra, men det var litt zooma inn, så vi fikk prøve på nytt. 
Så var det dette. Og her står Åsmund og spiller på mobilen sin, samtidig som han har et støgt grønt stikk rundt armen. (Tror han begynte å gå lei alle forsøka mine) 
Her var vi bare drittlei av å prøve, og fant ut at vi fikk heller slutte med å prøve på kleine kjærester-som-ser-på-hverandre-bilder. 
 
Så var vi på Imagine-plassen, som også var et stopp på sykkelturen. Her var det seriøst bare knarkere rundt oss som sørga over John Lennon med knark. 
 
Det var det for denne gang. I dag bestilte Pernille (sis) og jeg oss tur Til Spania. Så sjallabajs så reiser vi i morgen. Spontane eller vad? 

Kommentera här: